moc moc

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: kostek_ja » wt maja 29, 2012 09:06

Camil, ja naprawdę rozumiem pytanie PAKO. Gdyby pytał się o realne zyski w osiągach i na ile warto się w to bawić to pytanie miało by sens, ale pyta o "awaryjność reszty podzespołów", a tego tak mała zmiana przełożenia nie może zmienić.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: PAKO » wt maja 29, 2012 09:32

Ja nie pytam o awaryjność... Prosze tylko o konkrety, czy ktoś zna albo ma u siebie taki myk? Teorie już dawno znam.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: kostek_ja » wt maja 29, 2012 11:07

PAKO nie oczekuj że w Polsce gdzie jest dosyć mało eMek, a modyfikowanych prawie nie ma znajdziesz samochód z konkretną modyfikacją. A w twoim przypadku informacja użytkownika NA z taką modyfikacją jest prawie bez znaczenia gdyż kompresor może kompletnie zmienić sensowność takiej modyfikacji.

Opinie użytkowników zagranicznych ci przedstawiłem.

Wszystko zależy od zastosowania i potrzeb. Przy NA skrócenie ma sens gdyż trakcji mamy aż nadto, a lepsze osiągi zawsze się przydadzą. Przy kompresorze wszystko zależy do czego używasz eMki. Jeżeli trakcja jest problemem i to ona przeszkadza w dobrych osiągach można pomyśleć nad wydłużeniem przełożenia. Jeżeli biegów które trakcji nie mają właściwie nie używasz, a zależy ci na poprawie osiągów można skrócić.

Ja mam praktykę z przełożeniami w enduro i uważam że jest to banalnie proste, chociaż dobranie idealnego przełożenia jest niemożliwe ;)

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: moc moc

Post autor: ww296 » śr maja 30, 2012 21:58

ale z przełożeniem nie chodzi tylko o trakcję pry przyspieszaniu - np na torze na którym ktoś jeżdzi regularnie i ma np taki problem że na zakręcie po dohamowaniu trzeba zapiąć na chwilę dwójkę bo na trójce np spada mocno poniżej obrotów mocy max i lepszy efekt jest na dwójce którą za chwilę trzeba przełączyć - okaze się że skrócenie przełożenie pozwoli przejechać dany zakręt tylko na trójce, poprawiając czas.
przy sekwencji zakrętów to jeszcze bardziej ważne...

taką sytuację można porpawić jeszcze w innym sposób - modyfikujemy zawieszenie i/lub zakładamy lepsze opony - co pozwoli na większą prędkość w zakręcie i tym samy na przejazd na wyższym biegu bez spadku obrotów.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: moc moc

Post autor: Lassie » śr maja 30, 2012 23:42

Krystian pisze:Chwalić to ja się nie lubię, ja skromny chłopak jestem :wink:

Na ostatnim miałem 1.55.6xx
Ale dla porównania w zeszłym sezonie jadąc na drogowych już kiepskich i starych oponach (z przeznaczeniem na zabicie) - 1.57.477
Krystian, ale Ty tam chyba nie masz seryjnego zawiasu, co? ;)

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Krystian » czw maja 31, 2012 08:16

Nie mam od ostatniej edycji, dlatego czasu 1,55 nie porównuje
Czas 1.57,477 był na kompletnej serii

Awatar użytkownika
MINIO
Posty: 103
Rejestracja: sob kwie 16, 2011 09:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: moc moc

Post autor: MINIO » czw maja 31, 2012 21:27

ja w zeszłym roku kompletnie seryjna M3 na kończących i grzejących się klockach 1:54. tylko opona była slick...
www.sevenmotorsport.com

RADICAL SR3 SUPER SPORT

walterr
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 02, 2010 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: moc moc

Post autor: walterr » śr sie 29, 2012 11:31

Posiada ktos kontakt do osoby, ktora zmienilaby mi przelozenie w m3? ktos sie orientuje w kosztach?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: rypik » śr sie 29, 2012 11:57

Jeżeli na nowych częściach to mogę Ci zbudować taki dyfer. Zarówno do E92 jak i do E46.
Koszty to w zależności od konfiguracji.

walterr
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 02, 2010 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: moc moc

Post autor: walterr » śr sie 29, 2012 12:05

interesowaloby mnie do e46 3,91 badz 4,10.. Duza roznica cenowa by wyniosla? czy 4,10 nie bedzie za krotko?
co do kosztow to prosilbym pw

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Maros » śr sie 29, 2012 12:32

Cena 3,91 i 4,10 będzie bardzo zbliżona, bo i tak się wymienia tylko 2 takie same części.

Do czego służy Twoje auto? Na ulice wg mnie 4.10 to już za krótko, ale co kto lubi, więc sam się musisz zdecydować.

walterr
Posty: 44
Rejestracja: sob paź 02, 2010 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: moc moc

Post autor: walterr » śr sie 29, 2012 12:36

auto sluzy mi do szybkiej jazdy w miescie. Na trase mam e92. Do miasta wydaje mi sie 4,10 w sam raz

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: rypik » śr sie 29, 2012 16:17

Ja bym 3.91 proponował, bo według mnie 4.10 będzie po jakimś czasie męczące.
Szczegóły na PW.

ODPOWIEDZ